Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2015

ΠΑΡΑΞΕΝΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΣΤΟΥΣ ΤΟΙΧΟΥΣ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ ΚΑΙ Η ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΗ ΛΕΞΗ ΦΥΓΕ




Εδώ και λίγο καιρό, στο χώρο του Μεταφυσικού κυριαρχεί και προκαλεί διχογνωμίες, ένα θέμα που έχει να κάνει με την ύπαρξη ιδεογραμμάτων στους τοίχους της ΕΛΛΑΔΑΣ, 
όπου άγνωστοι έχουν ζωγραφίσει με σπρέι και μπογιές παράξενα σύμβολα. Εκ πρώτης όψεως όλα αυτά μοιάζουν να εντάσσονται στην τέχνη του γκράφιτι, με μια προσεκτικότερη ματιά και μελέτη, όμως, φαίνεται πως το θέμα είναι πολύ μεγαλύτερο και πρέπει να ερευνηθεί. 
Η μελέτη των συμβόλων απέδειξε ότι σε πολλές περιπτώσεις τα σύμβολα αυτά αποτελούν ιδεογράμματα από αρχαίες γλώσσες, καθώς και άλλα σύμβολα, μυστικιστικά και μαγικά. Ανάμεσά τους, η αποτρεπτική λέξη "φύγε", η οποία έχει φωτογραφηθεί δεκάδες φορές. Το ερώτημα είναι ποιοί και για ποιό λόγο δημιουργούν αυτά τα ιδεογράμματα. 




Συνήθως τα αποδίδουμε σε νεαρούς, σε αλλοδαπούς ή σε περιθωριακά στοιχεία, όμως η γνώση αυτών των συμβόλων προϋποθέτει άτομα με πολύ εξειδικευμένες και ειδικές γνώσεις επάνω σε ζητήματα αρχαίων αλφαβήτων και αποκρυφιστικών και μαγικών συμβόλων. 
Είναι δύσκολο μέσα σε λίγες γραμμές να σας παρουσιάσω την έρευνα που γίνεται , ωστόσο μπορείτε να συνδεθείτε και να μελετήσετε κι εσείς τις φωτογραφίες και τα υπόλοιπα στοιχεία της έρευνας. 


Προσωπική μου άποψη είναι πως το ζήτημα αυτό είναι υπαρκτό και δεν ερμηνεύεται με βάση την τέχνη του Γκράφιτι. Πιθανώς να έχει σχέση με τα περίεργα καπάκια στους δρόμους, ένα ζήτημα που έχει συζητηθεί πολύ σε έντυπα μέσα και στον ηλεκτρονικό τύπο. Διάφορες άλλες απόψεις, άλλωστε, μιλούν για το ζήτημα της Αστυμαγείας, που δεν επαρκεί ο χώρος εδώ για να ερμηνευθεί και να παρουσιαστεί... 

Όπως είπα πιστεύω ακράδαντα ότι πολλά σύμβολα στους δρόμους, κάθε άλλο παρά τυχαία είναι και φυσικά συμβολίζουν ''μηνύματα'' τα οποία απευθύνονται σε ορισμένα άτομα. Αλλά απ’ ότι παρατήρησα, έχουν γίνει και κάποιες λάθος προσεγγίσεις του θέματος λόγω σύγχυσης με κάποια graff τα οποία φέρουν κάποια σύμβολα για εντυπωσιασμό ή το σχήμα έχει περίεργη μορφή. Aυτό συμβαίνει γιατί ο περισσότερος κόσμος αναγνωρίζει ως graffiti τα κλασσικά σχέδια-γράμματα τα όποια είναι γεμισμένα με κάποιο χρώμα. Υπάρχουν όμως και σχέδια γραμμικά τα οποία διαφέρουν από τα υπόλοιπα graff ως προς την τεχνική και το στυλ (αντί για σπρει έχουν πλαστικό χρώμα με ρολό)


 
 

Εγώ πάντως έχω μείνει με την απορία τόσα χρόνια... Το τεράστιο και επιβλητικό ΦΥΓΕ που ήταν γραμμένο σε τοίχο πολυκατοικίας επί της Λεωφ. Αλεξάνδρας (νομίζω δεν υπάρχει πια), πώς μπόρεσαν και το έγραψαν τόσο ψηλά και με τόση συμμετρία; Πώς ανέβηκαν εκεί και με τι; Και πώς το σχεδίασαν με τόση ακρίβεια τη νύκτα που ο φωτισμός είναι ανεπαρκής; Νομίζω ότι το "μυστήριο" και η αίσθηση που προκαλεί το ΦΥΓΕ δεν έχει να κάνει τόσο με το μήνυμα που θέλει να στείλει, όσο με την ακρίβεια του σχεδιασμού στην περίπτωση που προανέφερα και η οποία είναι γνωστή σε όσους μένουν πέριξ ή περνούσαν από την περιοχή τη δεκαετία του 90 Έχουμε αναλωθεί σε μια σειρά συζητήσεων για το αν κάποια μηνύματα είναι graffiti ή όχι και έχουμε απολέσει ένα σημαντικό γεγονός. Το είχα ξαναρωτήσει σε ένα πολύ παλιότερο post μου αλλά κάνεις δεν μου είχε δώσει απάντηση. Ας δεχτούμε ότι τα τεράστια ΦΥΓΕ είναι graffiti. Μπορεί κάποιος από όσους ξέρουν γύρω από αυτό το χώρο να μας πει έγκυρα πως γίνεται σε τέτοιο ύψος (κάποια από αυτά είναι σε ύψος πάνω από 13 μέτρα) να φτιαχτούν τόσο συμμετρικά σχέδια και με τόση ακρίβεια? Προσωπικά πιστεύω ότι ακόμα και σκάλα να έχεις δεν είναι καθόλου εύκολο. Στην καλύτερη των περιπτώσεων χρειάζεσαι ανυψωτικό γερανό σαν αυτούς που χρησιμοποιούν οι καθαριστές τζαμιών. 
Ακόμα κι αν υπήρχαν τα μέσα για μια τέτοια εργασία, δεν θα έπρεπε να γίνει βράδυ ώστε να κάνουν κάτι που θεωρείται παράνομο? Με τι φωτισμό? Και με ποιο τρόπο μπόρεσαν να ξεφύγουν από τα μάτια των περαστικών ή των κατοίκων της εκάστοτε περιοχής που γίνονταν αυτά τα graffiti? Δεν ενόχλησαν ποτέ κανένα? Επίσης ένα από αυτά τα ΦΥΓΕ είναι σε υπαίθριο πάρκιν αυτοκινήτων... πως τα κατάφεραν εκεί ???? Ας μας δώσει μια απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα. Οπότε είναι λογικό να απορεί κανείς που είναι το ανεξήγητο και παγκόσμια μυστηριακό του πράγματος. Εφόσον φτιάχνονται από τον/την/τους κλπ κλπ (πράγμα το οποίο δεν παίζει κανένα ρόλο) ποιό είναι το μυστήριο???? Και γιατί ντρέπονται όσοι έχουν αντίθετη άποψη να την εκφράσουν? Να μας πουν δλδ τι υποψιάζονται ότι συμβαίνει? Αν δεν τα κάνουν απλοί άνθρωποι σε ύψος ακόμη και 6-9 μέτρων, τότε ποιος το κάνει?

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Για το "Φύγε":
-Ποιό νόημα μπορεί να έχει ότι το 'Ε' είναι γραμμένο άλλοτε προς τα δεξιά
και άλλοτε προς τα αριστερά, ενώ είναι συνήθως με κόκκινο χρώμα (στα μεγάλα σχέδια);
-Συνήθως δεξιά από το φύγε είναι γραμμένο αυτό το "LIE" (αν μπορούμε να το πούμε έτσι).


 

 

 

 

 

 



 

 

Για το "LIE":
-Οι άκρες από τα 'L' 'Ι' και 'Ε' καταλήγουν σε κάποια νέα σύμβολα/σχήματα.
-Η επάνω άκρη του 'Ε' θυμίζει την "κορώνα" 



 

 
 

 

 

 

 

 

 


Υπάρχουν πολλές θεωρίες όπου συσχετίζουνε τα ιδεογραφήματα με διάφορες μυστικές και μυστικιστικές οργανώσεις. Όλα αυτά μπορεί να κινούνται στον κόσμο της φαντασίας και του περίεργου αλλά δεν ξέρουμε ποιος ο λόγος αυτών των περίεργων “graffiti”. Ένα είναι σίγουρο, η έρευνα για αυτά δε σταματάει εδώ, θα συνεχιστεί, και θα είμαστε πάντα εμείς που θα τα βγάζουμε. Συνήθως,η λέξη φύγε lie τα άκρα τους δείχνουν ένα δρόμο. Άλλες φορές οδηγεί σε αδιέξοδο, άλλες φορές κάπου αλλού, ίσως έχει να κάνει με το πράσινο Ε ίσως με το κόκκινο, που το κόκκινο σημαίνει σταμάτα και το πράσινο προχώρα. Ίσως το κόκκινο να σημαίνει κίνδυνος και ίσως το πράσινο κάτι άλλο. Άλλες φορές αυτά τα ‘’graffiti’’ δείχνουν κάποια σημεία ή που πρέπει να πάμε ή που πρέπει να κατευθυνθούμε: ‘’βελάκια’’, προεκτάσεις των γραμμάτων, γραμμές. Το σίγουρο είναι ότι τα περισσότερα έχουν φτιαχτεί με ‘’γεωμετρική’’ ακρίβεια. Πάντως, γι’ αυτούς που έχουν γραφτεί, σίγουρα τους είναι κατανοητό προς τα πού πρέπει να κατευθυνθούν.
Υ.Γ. : Πολλοί ίσως ισχυριστούν ότι όλα αυτά ανήκουνε σε πλάσματα φανταστικά, εμείς δεν υπαινισσόμαστε ότι είναι έτσι, ή ότι ανοίγουν κάποιες πύλες.
Παναγιώτης (κρικαλα)
Ηλιανα Σακηρτζιογλου
Καλλιόπη Μυστακιδου

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου